شیر و سلامت استخوان

شیر و سلامت استخوان شیر یک غذای کامل است، این نوشیدنی دارای ۱۸ ماده از ۲۲ ماده مهم، برای بدن انسان است.
سالها شیر به عنوان یک نوشیدنی سالم مورد توجه بوده است چرا که دارای مواد مغذی فراوان می باشد که  باعث کاهش وزن ،کمک به عضله سازی، ایجاد طراوت و شادابی ، کمک به سلامت قلب، رفع دیابت و غیره می شود.
شیر حاوی ویتامین‌های A، B6، B12، اسید‌فولیک، ویتامین‌های E وD و دارای مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و منیزیم است که هر کدام از این ویتامین‌ها و مواد معدنی، بر نقاط مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند.

ارزش غذایی شیر:

در هر 100 گرم شیر کم چرب می توان مواد غذایی زیر را یافت:
  • کالری: ۶۱
  • آب: ۸۸٪
  • پروتئین: ۳.۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۴.۸ گرم
  • شکر: ۵.۱ گرم
  • فیبر: ۰ گرم
  • چربی: 1.5 گرم
  • امگا ۳ :۰.۰۸ گرم
  • امگا ۶ :۰.۱۲ گرم

شیر و سلامت استخوان:

یکی از مهمترین خواص شیر که آن را به یک نوشیدنی مغذی تبدیل کرده، کلسیم موجود در آن است. کلسیم یک ماده مغذی مهم برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های قوی، بهبود حرکت عضلات و سیگنال‌های عصبی است. مقامات بهداشتی برای جلوگیری از شکستگی و پوکی استخوان، دریافت کلسیم کافی را توصیه می‌کنند.
 شیر منبع غنی از کلسیم را ارائه می‌دهد. برخی از تولید کنندگان شیر گاو را با ویتامین دی؛ یکی دیگر از مواد مغذی که برای سلامت استخوان‌ها مفید است، غنی می‌کنند.
راه های دیگر برای بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان شامل فعالیت بدنی منظم و تمرینات قدرتی، اجتناب از سیگار کشیدن و رژیم غذایی  سالم با سدیم کم و پتاسیم بالا است.
این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند. مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.
همچنین می دانیم که پروتئین شیر بالا می باشد و برای سلامت عضله مفید است. ورزشکاران می بایست روزانه یک لیوان شیر میل کنند و این مقدار برای تامین انرژی مورد نیاز بدن آنها ضروری است. اگر می خواهید بدن سالمی داشته باشید روزانه شیر میل کنید.
در نتیجه مصرف روزانه نیم لیتر شیر 50 درصد نیاز افراد بالغ به پروتئین و 100 درصد نیاز افراد به کلسیم را برآورده می کند.

بهتر است بدانیم

برخی افراد از بو و طعم شیر طبیعی خوششان نمی‌آید. به همین دلیل از نوشیدن شیر امتناع می‌کنند. شیرهای طعم‌دار با ترکیبات میوه ای مانند شیر توت فرنگی، شیر طالبی، شیر موز و… متناسب با ذائقه این گروه از افراد تولید می‌شوند.
نی طعم دهنده شیر میلکی مجیک، با از بین بردن طعم و بوی نامطلوب شیر باعث افزایش میل به مصرف شیر در کودکان و بزرگسالان می شود. همچنین استفاده از میلکی مجیک نوشیدن شیر را برای کودکان هیجان انگیزتر کرده و تمایل آنها را در نوشیدن شیر بیشتر می کند. از این رو کودکان پس از یکبار استفاده از آن، به نوشیدن شیر با آن علاقه زیادی پیدا می کنند. این موضوع برای سلامت، شادابی و کمک به رشد آنها اهمیت زیادی دارد.
نی شیر میلکی مجیک پر شده از دانه هایی که با جریان گرفتن شیر در بین آنها طعم و مزه لذت بخشی را به شیر می بخشند.
 همچنین بدلیل استفاده نکردن از مواد غیرطبیعی، نگهدارنده و نیز وجود شکر کم در آن باعث حفظ شادابی و بهبود سلامت مصرف کننده می شود. طعم های شکلات، کرم بیسکویت، توت فرنگی، موز و وانیل در کنار سایر طعم های هیجان انگیز هر نوع ذائقه و سلیقه ای را پاسخگو می باشد.